Pages

Tuesday, June 30, 2009

" I miss Papa "

It was a bedtime routine for Alysa to be carried to her room by Hubby. So, last nite since Hubby was not home, during bedtime she said " I miss papa". Yelah.. sape nak angkat dia masuk bilik? Tak kuasa I nak angkat dia yang 20kg. Sakit pinggang nanti!hehe..

Before she went to bed, she had to speak to her papa. Just to say ' Good nite, I luv U'. Another routine. Kena le call papa dia...Lepas tu sibuk tanya papa. I had to explain papa balik tengok Mak Tuk demam. It was very rare for Hubby to go somewhere overnight without us. This time kena balik Johor since my MIL demam dah over a week. Pegi GP, when Hubby requested the doctor to do FBC, dia cakap tak buat.??!! She referred the case to the hospital. Pegi hospital, they didn't do anything. Tengok ubat given by the GP then suruh balik. Sigh.. So, Hubby decided to go home. Nak ikut, takut le pulak the princesses got infected. Today, she asked again her papa's whereabout. Anak papa le katakan..

For lunch today, I made simple dish. Nasi Daging..Nak masak cepat2. Had to go to work earlier. Something that had to be taken care of at work. Problem with staff. I pantang betul kalau ada dishonest staff. Over the years handling with different kind of staff, memang dapat tangkap le kes2 macam ni. Dah la tak reti buat kerja, benda yang tak elok pandai pulak! Pandai area lain...not work related. Geram betul.. Berasap je sehari dua ni.. Nak tunggu Hubby balik to take further action. In the meantime, when I'm not around, kena le check CCTV. Menyusahkan orang je... Lepas tu kena pesan kat staff lain to monitor her..( Lucky my staff tak tau about this blog.. well, kalau dia baca pun I tak kisah pun...). The deadline is tomorrow for her to clarify things. I'm sure dia mesti kecut giler... I pulak sampai termimpi malam tadi budak ni tanya ' saya kena buang kerja ke? muahaha.. Punya le...sampai mimpi2.


Ni layan je lah gambar our lunch..

2 comments:

ila said...

siannya.. mst rnd gler kan. byk ari kena tggl.. papanya bila nak blk.. toknya cmna? any improvement??

4AS said...

Papa dah balik...tok tak improve lg deteriorating in fact..but in goo hand. Dah masuk hospital